İsabet Öğrencisi Olmak

·         İsabet öğrencisi, her şeyden önce İsabet Ailesinin önemli bir parçasıdır.
 
·         Verilen hizmetlerden eşit bir şekilde yararlanır.
 
·         İdealleri ve ideallerini gerçekleştirme inancı yüksektir.
 
·         Kendi başarısıyla yarışır.
 
·         Yeteneklerini keşfeder.
 
·         Öğrenen ve öğrendiğini uygulayandır.
 
·         Akl-ı selim sahibi olmayı öğrenir.
 
·         Araştırır, düşünür, eleştirir ve problemlere çözüm üretir.
 
·         Geçmişini, bugününü ve geleceğini bütünsel yapıda ele alır.
 
·         Akademik başarıyı manevi başarı ile taçlandırır.
 
·         Hayatta sahip olabileceği en önemli şeyin sağlam bir karakter olduğunu bilir…
 
 
OKULDA ÖĞRENCİLERİMİZDEN BEKLEDİĞİMİZ DAVRANIŞLAR
Sınıf kuralları ilk sorgulama ünitemiz olan İkinci Adresim ünitesi kapsamında sınıfın ortak kararı ile belirlenir ve alınan kararlar görsel olarak sınıfta sergilenir.

Önemsediğimiz ve sınıf içerisinde uygulanmasını beklediğimiz sınıf kararları şunlardır:

✓ Ders akışını bozmamak

✓ Arkadaşlık ilişkilerinde iletişim kurallarına dikkat etmek

✓ Sınıf ve okul materyallerini özenli kullanmak

✓ Okul içerisinde farklı kullanım alanlarının kurallarını uygulamak

Sınıf kararları okulun ilk haftasında öğrencilerle birlikte belirlenir ve sınıf panosuna asılır. Sınıf kararlarının uygulanmasının kontrolü için

 

“DAVRANIŞLARIMI KONTROL EDİYORUM” isimli kartlı davranış tablosu kullanılır.

KARTLARIN ANLAMLARI (Öğretmen buna benzer farklı yöntemler uygulayabilir.)

KIRMIZI: Fiziksel veya sözel zarar verici bir davranış yaptım. Bununla ilgili düşünüp doğru davranışı bulmaya çalışıyorum.

SARI: Unuttuğum sınıf kararını tekrar düşünüyorum.

YEŞİL: Sınıf kararlarına uygun davranıyorum.

✓ Öğrenci her güne yeşil kartla başlar.

✓ Sınıf kararlarına uymayan öğrenci iki kez hatırlatma alır. Üçüncü kez uyarılması gereken durumda ise kartı sarıya çevrilir.

✓ Sarı kart alan öğrenci öğle teneffüsüne çıkmayarak davranışı hakkında düşünür ve doğru davranışı hatırlamaya çalışır. (sözel olarak, resim çizerek veya yazı yazarak)

✓ Olumlu davranış gösteren öğrencinin kartı yeşile döner; fakat öğrencinin davranışlarında olumlu bir gelişme görülmüyorsa kartı birkaç gün sarı kartta kalabilir. Sarı kartta olduğu sürece öğrenci teneffüse çıkmayacak ve doğru davranışı bulmak için düşünmeye devam edecektir.

✓ Öğrenci sarı karta geçtiğinde veliyi bilgilendirmek için ileti gönderilir.

✓ Öğrenci fiziksel ve sözel zarar verici bir davranış yaptığında kırmızı kart alır. Kartı kırmızı olan öğrencinin velisi okula çağrılır. PDR birimi ile görüşülür.

✓ On kez sarı kart alan öğrencinin velisi okula çağırılır. PDR birimi ile görüşülür.

✓ Bir hafta boyunca yeşil kartta kalan öğrenciler pazartesi günleri farklı yollarla ödüllendirilir.

1.SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARLA KARŞILAŞILDIĞINDA UYGULANAN YAPTIRIMLAR

1. AŞAMA

 İki arkadaş arasında yaşanan sorunun karşılıklı konuşulmasını ve çözümlenmesini

sağlama basamakları öğretilir. Öğrencinin bu kuralları öğrendiğine inanıyorsak ve

tekrarlayıcı biçimde başkalarına ya da okula zarar verici davranışlar gösteriyorsa

bazı yaptırımlar uygulanır.

 Öğrencinin okul kurallarına uymadığı her durumda öncelikle kural hatırlatma.

 Kuralın niçin konmuş olabileceğinin nedenlerini kendisinin söylemesini sağlama.

 2. AŞAMA

Yaptığı davranış üzerine düşünme, daha sonrası için karar alma bu kararı yazma ve uygulama

Kısa ya da uzun teneffüse çıkmama

Arkadaşı için özür mektubu ya da kartı hazırlama

Ana sınıfına yardım (kalemlerini açma)

Doğru davranışları, iyi arkadaşlık ilişkileri, gürültünün zararları, çevreyi temiz

kullanma gibi konularda sınıfa sunum hazırlama, yazı hazırlama ve arkadaşlarına sunma

Okul içinde koşarak hareket ediyorsa teneffüs zamanında koridorda oturma yaptırımları

uygulanır.

 

3. AŞAMA

Aileyi bilgilendirerek destekleyici yaklaşımlarla rehberlik etme

Okul yönetiminin aile ile toplantı yaparak konuyu değerlendirmesi

Aile ile yeterli işbirliği sağlanamazsa ve öğrencinin diğer öğrencilere ve okul

ortamına zarar veren davranışları en az 6 ay izlenirse bir sonraki öğretim yılında

kayıt yenilememe yaptırımları uygulanır.

KULLANILAN ÖDÜLLER

Olumlu davranışa ödüllendirici sözcükler aferin, mükemmel, akıllıca gibi,

aileye yapılan güzel davranışın iletilmesi, günün yada haftanın öğrencisi olma, yeni ve ilginç

bir kitap okuma,  kütüphanede zaman geçirme, öğretmenle boş zaman geçirme,

 sınıfa öykü anlatma, sınıfta özel bir sorumluluk alma, bir küçük ya da bir büyük sınıfa giderek

yardım etme ya da sunum yapma, başarı sertifikası, sticker,  yardım etme sorumluluğu

verilerek güven duyulduğunun belirtilmesi en sık kullanılan yöntemlerdir.

Her hafta kura yöntemi ile belirlenen dört öğrencimiz “Sıra lideri, yemekhane lideri,

kütüphane lideri, öğretmen asistanı “ sorumluluğunu yerine getirirler.