Eğitim Anlayışımız

Eğitim Anlayışımız

Değerli Velilerimiz,

            Her kurumun olduğu gibi okulumuzun da belli bir kültürü vardır. İSABET EĞİTİM KURUMLARI olarak öğrencimizin özel olduğunu bilmesi ve hissetmesi, ailesine, akrabalarına ve yakın çevresine de hissettirmesi gerektiğine inanıyoruz. Öğrencilerimize de bu anlayışımızın gereği telkinlerimizi zaman zaman gerek şahsiyet eğitiminde gerekse okul kuralları çerçevesinde yapmaya gayret gösteriyoruz.

            Kıymetli anne ve babalar, karakter eğitimimizin temellerini oluşturan aynı zamanda nitelikli bir eğitim sisteminin değişmezi kabul edilen şu beş değerin “ruh, ideal, ahlak, özgüven, kendine ve başkasına saygı” çocuklarımızda bir kazanım olarak ortaya çıkması için büyük bir gayret sarf ediyoruz. Başarı ve disiplin için okulumuzda uygulamaya çalıştığımız programın ve içeriğinin sizler ve çocuklarımız tarafından bilinmesi, desteklenmesi ve katılım sağlanması bizim için ayrıca önemlidir.

            Öğrencilerimizin zihinsel ve bedensel ihtiyaçlarının giderilmesi okula hazır gelmeleri ile mümkündür. Çocuklarımıza kahvaltının en önemli öğün olduğu aşılanmalı her öğrenci kahvaltısını yaptıktan sonra okula gönderilmelidir. Okul kıyafetlerine gösterilen hassasiyet hem okul içi ahengin sağlanmasında hem de oluşabilecek olumsuzlukların önlemini almada belirleyici olacaktır.

            Öğrencilerimizin kurum standartlarına uygun bir kıyafetle okula gelmesi esastır. Beden eğitimi dersinin olduğu günler, kulüp faaliyetleri günü okul eşofmanları ile gelebilirler. Ayrıca kıyafetlerin etiket bölümlerine öğrencinin adının işlenmesi kayıpların önüne geçmemizi kolaylaştıracaktır.

             Elbette çocuğunuza güveniyorsunuz. Ona itimat etmek kontrole de mani değildir. Zaman zaman çocuğumuzun odası, dolabı, çantası, kalemliği, kıyafetlerinin ceplerinin yoklanması faydalı olacaktır. Çünkü çocuklarımızın şimdilerde en çok ihtiyaç duyduğu şey sorumluluk ve oto kontroldür. Cep telefonu, tablet ve bilgisayarlar her zaman ebeveynlerin kontrolünde olmalıdır. Çocuklarımızın kullandıkları bu tür teknolojik araçlara şifre koymalarına asla müsaade edilmemelidir. Çocuklarımız okul telefonundan istedikleri zaman anne – babalarına ulaşabilmektedir.

            Okulumuz, öğrencilerimiz ve velilerimizi gerek okulda gerekse okul dışında iken bilgilendirmek amacıyla K12NET uygulamasını kullanmaktadır. Bu dijital platformda sizlerle bu hafta yaptıklarımız, önümüzdeki günlerde yapacaklarımız, devam ettiğimiz ve bitirdiğimiz tema – ünite – konuların neler olduğu, ödevlendirmeler ve genel duyurular yayınlanmaktadır.

            Sizlerle daha etkili iletişim kurabilmek ve ne zaman isterseniz öğretmenlerimizle görüşebilme imkânı tanımak amacıyla Ofis (veli öğretmen görüşme) saatleri dediğimiz bir uygulamayı da sürdürmekteyiz. Okulumuzun web sitesinden her öğretmenimiz için ayrı ayrı yayınladığımız ofis saatlerinde 0362 445 16 14 numaralı kurumsal hattımızdan randevu alarak idare ve öğretmenimizle yüz yüze görüşebilirsiniz.

            Ödevler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın da zaman zaman tartışmaya açtığı bir meseledir. Ancak sınavlar da eğitim sistemimizin bir gerçeğidir. Öğrencilerimizin her gün muhakkak ödevi vardır. Günlük okuma ödevi ve o gün içinde görülen derslerin tekrarı düzenli olarak yapılması gereken ödevlerdir. Bütün ödevler önce öğrenciye derste ve sınıfta verildikten sonra öğretmen tarafından da K12Net sisteminden paylaşılmaktadır. Takdir edesiniz ki okulumuzdaki 40 dakikalık ödev saatinde öğrencimiz bütün ödevlerini bitirememektedir. Öğrencilerin akşamdan bir sonraki gün için yapacağı ders hazırlığının ise başarıda rolü asla inkar edilemez. Aynı zamanda öğrencinin bir sonraki günün derslerine hazırlık yapması da ödevlerinin bir parçasıdır. Verilen ödevler de ödev kontrol saatlerinde öğretmenlerimiz tarafından kontrol edilmektedir.

            Değerli velimiz, bilmenizi isteriz ki eğitim yönetim politikamız asla iyi-kötü, başarılı-zayıf öğrenci ayrımı üzerine oturtulmamıştır. Geçmişten bu güne her öğrencinin okulun sunduğu bütün imkanlardan yararlanmasını sağlayabilmek en temel amacımız olmuş, hiçbir öğrenci, grup, sınıf için ayrıcalıklı programlar hazırlanmamıştır. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin hepsinin akademik başarılarını ve her bir öğrencinin bireysel farklılığını gözeterek hazırlık ve planlamasını yapmaktadır.

             Hedeflerimizden biri de öğrencilerimize esnek düşünme becerisi kazandırarak öğrencimizin kendini gerçekleştirmesine yardımcı olabilmektir. Otoriter bir disiplin anlayışı yerine çocuklarımızın vicdani sorumluluklarını üstlenebilen, kendi davranışlarını istenilen yönde oluşturabilen ve etrafındakilerin davranışlarını da yorumlayarak nasıl davranmasını gerektiğini belirleyebilen bir bakış açısıyla kendini ifade etmesine imkân sağlayan bir anlayış benimsenmiştir. İlişkilerimizde temel olması gereken hürmet ve muhabbetin yerine veli, idare, öğretmen ve rehberlik olarak başka bir şeyi asla kabul edemeyiz. Bunun sonucu olarak disiplin olmayan yerde başarı olmaz, yani sınıflarımızda öğretmen otoritesinin sarsılması istenen bir durum değildir. Bunun aksine ortaya çıkan davranışlar değerlendirilerek okul idaresi ve öğrenci kurulları tarafından gerekli tedbirler alınır.

             Karakter ve şahsiyet eğitiminde çocuklarımıza inançlı bir neslin gereği saygı, ideal, ahlak, sorumluluk özgüven gibi en çok ihtiyaç duyduğumuz manevi değerlerin üzerine yoğunlaşılmaktadır.

               Sizlerin desteğini hissetmek her zaman bize ve çocuklarımıza mutluluk verecektir.